Skip to main content

11 aanwijzingen dat uw hotel een plaagdierprobleem heeft

Hotels kunnen een hoop klachten van gasten voorkomen, door activiteiten van ongedierte in een vroeg stadium te herkennen en te elimineren.   In veel gevallen wordt ongedierte in hotels waargenomen door gasten terwijl het personeel en het management al van te voren de eerste tekenen van een plaag hadden kunnen waarnemen. 11 aanwijzingen dat er […]
Alex Mars; de eigenaar van Mega-Des

Heeft u zelf last van plaagdieren en heeft u zo snel mogelijk een oplossing nodig? Aarzel dan niet, en neem vandaag nog contact met ons op. Wij helpen snel, doeltreffend en discreet. Service door héél Nederland.

Hotels kunnen een hoop klachten van gasten voorkomen, door activiteiten van ongedierte in een vroeg stadium te herkennen en te elimineren.   In veel gevallen wordt ongedierte in hotels waargenomen door gasten terwijl het personeel en het management al van te voren de eerste tekenen van een plaag hadden kunnen waarnemen.


bedwantsen verstoppen zich in groepjes
Bedwantsen hebben mooie verstopplekjes achter plinten en stijlen.

11 aanwijzingen dat er ongedierte in uw hotel op de loer liggen.

  1. Inspecteer regelmatig op kleine bruine vlekken of bloedvlekjes op lakens, dit kan de aanwezigheid van bedwantsen aangeven;
  2. Een ander teken van een bedwantsen aantasting zijn achtergelaten huidvelletjes.
    Uw housekeeping kan deze verschijnselen iedere keer waarnemen wanneer ze het beddengoed verschonen. Wacht niet totdat u klachten krijgt van gasten!
  3. Knaagsporen aan meubels, kabels of apparatuur kunnen erop wijzen dat er muizen actief zijn.   Let dan ook op uitwerpselen zodat u kunt zien waar de muizen binnen komen;
  4. Gaten, scheuren of andere schade aan voedselverpakkingen kunnen betekenen dat knaagdieren of insecten uw producten hebben aangetast.   Eieren, larven of poppen in of rond voedselproducten betekent dat voorraadaantasters zich hebben genesteld in uw product.   Zoek ook naar spinsels in dozen, containers, onder planken of in hoeken die dicht bij de voedselopslag liggen;
  5. Spinnenwebben die in de buurt van ramen, deuren, verlichtingsarmaturen of in hoeken worden gevonden, zijn een aanwijzing dat spinnen, of hun prooidieren, binnenkort uw etablissement binnen dringen;
  6. Schade aan het dak of aan uw gevel, geeft marters, vogels en ander ongedierte de kans om uw pand binnen te komen en daar te gaan nestelen;
  7. Als je kleine stapels puin ziet, kunnen die zijn achtergelaten door ratten, muizen, vogels of ander ongedierte;
  8. Ongewone geuren, vooral scherpe of muffe geuren, kunnen een teken zijn van ongedierte, zoals spitsmuizen, bosmuizen, steenmarters, kakkerlakken of ander ongedierte;
  9. Als gasten of werknemers krassende of ritselende geluiden horen achter muren of in plafonds boven het hoofd, houd er dan rekening mee dat dit in veel gevallen om ongedierte gaat;
  10. Kapot gemaakte vuilniszakken, verstoorde vuilnis of vuilnisbakken betekend ook vaak dat verwilderde katten of ander ongedierte op zoek zijn naar voedsel;
  11. Vettige vlekken op muren, plinten of werktafels zijn mogelijk veroorzaakt door ratten of muizen.

Hoe kan ons plaagdierbeheersplan u helpen om ongedierte te voorkomen?

Mega-Des heeft veel klanten in het hospitality segment.
Onze Plaagdiermanagement professionals kunnen u helpen met het opzetten en onderhouden van een plaagdierbeheersplan, toegespitst op uw bedrijfsvoering!

Met ons plaagdierbeheersplan, voorkomt u ongedierte problemen, klachten van gasten en verhoogt u de klant tevredenheid van uw gasten.

Hospitality & plaagdierbeheersing

Heeft u overlast of hinder van ongedierte?   Twijfel niet en neem contact met ons op!
Wij gaan graag het gesprek met u aan om een geschikte oplossing te vinden voor uw ongedierteplaag!

Neem vrijblijvend contact met ons op via telefoon, mail of middels ons contactformulier.mega-des logo

Telefoon: 0320-286900
Email: info@megades.nl


Geplaatst op: 5 april 2022